Category: Academia

Сэмюэль Фрэнсыс. ІНШЫ ТВАР МУЛЬТЫКУЛЬТУРАЛІЗМУ

„Вартасьці слабых пераважаюць, — напісаў Фрыдрых Ніцшэ, — бо моцныя прынялі іх у якасьці інструмэнта свайго панаваньня”. Гэтая кароткая і дастаткова загадкавая заўвага патэнцыйна зьмяшчае ў сабе ўсё, што мы мусім ведаць, задаючы пытаньне,...

Гаятры Сьпівак. ТРЫ ЖАНОЧЫЯ ТЭКСТЫ І КРЫТЫКА ІМПЕРЫЯЛІЗМУ

Немагчыма прачытваць брытанскую літаратуру XIX ст., калі ня памятаць, што для ангельцаў у стварэньні культуровай выявы [representation] Ангельшчыны галоўным чыньнікам быў імперыялізм як грамадзкая місія Брытаніі. Нельга таксама забывацца на ролю літаратуры ў стварэньні...

Яцэк Кухарчык. ПРАБЛЕМЫ З МУЛЬТЫКУЛЬТУРАЛІЗМАМ

    Мультыкультуралізм як ідэалёгія, гэта — кажучы навогул — крытыка тэорыі і практыкі лібэральнай дэмакратыі ў імя культурных адрозьненьняў. Значыць, гэта ёсьць вызначэньне тэндэнцыі з дабы гэтак жа палітычнай, як і інтэлектуальнай, якая...

Новік Іван. Паэзіс калектывізацыі: наратыўныя контуры трагедыі

1. Метадалагічныя ўводзіны. 1.1 Нараталогія і дыскурсіўны аналіз. Перафразуючы знакамітае Борхесава “Гісторый усяго чатыры” (Cuatro son las historias) можна было б сказаць: тлумачэнняў літаратуры ўсяго чатыры. Меней паэтычна, але болей дакладна: нягледзячы на ўсю...

Іван Новік. Беларуская савецкая філасофія 1930-ых: агульнасавецкі кантэкст і лакальныя адказы

Мэта дадзенага тэкста – узважаная і не селектыўная рэканструкцыя беларускай савецкай філасофіі 1930-ых. Ва ўласна савецкія часы гэтае дзесяцігоддзе атрымала пэўную ўвагу з боку даследчыкаў айчыннай інтэлектуальнай гісторыі [Беляева 1972; Адуло 1974; Лимаренко 1984;...

Іван Новік. Беларуская савецкая філасофія 1950-ых гг. як філасофія sensus communis

Адметная эпістэмічная канфігурацыя беларускай савецкай філасофіі 1950-ых гг. і, адначасна, лагічны каркас яе разважанняў, былі звязаны з абавязковым вяртаннем да здаровага сэнсу “савецкага чалавека”.